کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

فواید مراجعه به دندانپزشک به طور منظم

فواید مراجعه به دندانپزشک به طور منظم

مسواک زدن دندان‌ها در منزل لازم است ولی کافی نیست. ​

آیا میدانید  که چند بار در سال باید به دندان‌پزشک مراجعه کنید؟ پاسخ این پرسش چیست؟ شما چند بار در سال به دندانپزشک رجوع می کنید؟

در سال گذشته از هر 8 نفر تنها ۵ نفر به دندان‌پزشک مراجعه کرده‌اند. اگر فکر میکنید دهان همکارتان بوی بدی دارد، احتملا او جزو این 3 نفر است.

همه ما میدانیم که باید در طور روز خواب کافی داشته باشیم، دندان های خود را به طور مرتب جرم گیری کنیم و در طول روز، دو بار مسواک بزنیم و یک بار هم از نخ دندان استفاده کنیم.

احتمالا در مورد مسواک زدن و نخ دندان، به اندازه کافی آگاه هستید. اما اگر می‌خواهید در مورد فواید مراجعه منظم به دندانپزشکی اطلاعات بیشتری کسب کنید، این مقاله را مطالعه کنید. ​

مراجعه به دندانپزشک

مراجعه به دندانپزشک

نگهداری و پیشگیری

​آیا در هر سال، 3 الی 4 بار روغن ماشین خود را عوض می‌کنید؟ اگر نه، باید این کار را برای پیشگیری از خرابی احتمالی ماشین، انجام دهید. زیرا همانطور که می‌گویند پیش‌گیری بهتر از درمان است. ​

این امر در مورد دندان ها نیز صادق است. از نظر پزشکان ارتباط مستقیمی بین سیستم گوارشی و بدن وجود دارد. ​

بیشتر سیستم ایمنی در روده قرار دارد و دهان را که در آغاز سیستم گوارشی قرار دارد، پوشش نمی دهد.

در درازمدت دو بار در سال مراجعه به دندانپزشک، حتی بدون پوشش بیمه، بسیار اقتصادی تر از  درمان مشکلات بزرگ‌تر است. زیرا دندان‌پزشک می‌تواند با تشخیص به موقع مشکلات را وقتی هنوز کوچک هستند، درمان کند.

برای مطالعه ادامه مقاله مراجعه به دندانپزشک به سایت شاهکار دنتال کلینیک دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید.

بعد از جراحی لثه چی باید بخوریم؟

بهبودی و دوره نقاهت جراحی لثه

به دنبال هر روش جراحی، دندان‌پزشک دستورالعمل‌های دقیقی درباره مراقبت‌های بعد از جراحی لثه را برای دستیابی به بهترین شرایط و دوره نقاهت راحت‌تر را ارائه می‌دهد. زمان بهبودی و دوره نقاهت از عمل لثه بستگی به نوع روش جراحی و وضعیت بیمار دارد.

اما به طور معمول، افراد در روزهای اول پس از جراحی لثه به داروهای تسکین دهنده درد نیاز دارند. بیمار قبل از ترک مطب یا مرکز جراحی با به طور کامل با انواع داروهای مسکن که می‌توانند درد او را تسکین دهند آشنا خواهد شد.

جراح قبل از ترخیص بیمار به او توصیه‌های زیر را نیز ارائه خواهد کرد و به برخی از سؤالات رایج او مثل بعد از جراحی لثه چی باید بخوریم؟ پاسخ خواهد داد:

  • استفاده از دهان‌شویه‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها برای تمیز نگه‌داشتن موضع عمل و جلوگیری از عفونت
  • اجتناب از ورزش شدید
  • خوردن غذاهای نرم در روزهای بعد از عمل
  • اجتناب از استعمال سیگار

یک یا 2 هفته بعد از عمل شما به توصیه جراح باید به مطبش برگردید تا او نتایج عمل را از نزدیک دیده و ارزیابی کند. او در همین جلسه بخیه‌ها را می‌کشد و به وضعیت شما رسیدگی خواهد کرد.

بعد از این مدت لثه ها و دندان‌ها التیام می‌یابند و محکم‌تر و قوی‌تر از قبل می‌شوند؛ اما این امکان نیز وجود دارد که برخی از افراد نسبت به دمای گرم یا سرد و حتی استفاده از خمیردندان حساس شوند. اگر چنین مشکلی برای شما پیش آمد نگران نباشید زیرا به‌مرور زمان بهبود پیدا خواهید کرد؛ اما جهت اطمینان به جراح خود اطلاع دهید.

بعد از جراحی لثه چی باید بخوریم؟

در این مقاله به مواردی می‌پردازیم که بهتر است بعد از جراحی لثه مصرف کنید. بهتر است برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی لثه‌ها، مواد مغذی و معدنی مناسبی مصرف کنیم. این مواد عبارت‌اند از:

مصرف سبزی‌ها

املاح، مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبرهای موجود در سبزی‌ها موجب می‌شوند تا روند بهبود زخم‌های لثه پس از جراحی با سرعت بیشتری طی شود. سیب‌زمینی و پونه یک ترکیب جادویی برای درمان و بهبود زخم‌های لثه هستند؛ به شرطی که سیب‌زمینی‌ها به خوبی له شوند تا به راحتی قابل جویدن باشند.

برای مطالعه ادامه مقاله بعد از جراحی لثه چی باید بخوریم؟ به سایت شاهکار دنتال کلینیک دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید.

حساسیت دندان

حساسیت دندان

​​​​​​​​اگر با نوشیدن نوشیدنی‌های گرم و سرد، دچار دندان درد می شوید. احتمالا دچار حساسیت دندان شده اید و باید به دندانپزشک مراجعه کنید. ​

گاهی اوقات چیزهای دیگری مثل غذاهای شیرین یا ترش و هوای سرد نیز می‌توانند این حساسیت را تشدید کنند.

برای درمان این دندان درد های ناگهانی، ابتدا باید بدانید که چه چیزی باعث آن ها می شود. پس از مشخص شدن علت، می‌توانید یک راه‌حل مناسب پیدا کنید. ​

از مینای دندان خود حفاظت کنید

​​​​​​​​مینای دندان یک لایه سخت و محافظ است که به مقاومت و استحکام دندان‌های شما کمک می‌کند. با از بین رفتن مینای دندان، عصب هایی باعث درد می شوند، بدون محافظ می مانند.

به همین دلیل ممکن است حساسیت دندان‌های شما به دلیل از بین رفتن بخشی از مینای دندان باشد.​

برای مطالعه ادامه مقاله حساسیت دندان به سایت شاهکار دنتال کلینیک دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید.

هر آنچه باید در مورد جراحی لثه بدانید

جراحی لثه چیست؟

پریودنتال یا همان جراحی لثه دارای شباهت خاصی با هرس کردن درخت دارد. در این حالت مشابه هرس کردن شاخه‌های اضافی، خشک‌شده و دارای مشکل به منظور کمک به رشد درخت، بخش‌هایی از لثه که دارای مشکل هستند، در عمل لثه حذف یا ترمیم می‌شوند و به این ترتیب امکان رشد مناسب سایر اجزای لثه فراهم می‌گردد. علاوه بر این در برخی موارد نیاز به پیوند بافت جدید در محل آسیب‌دیده وجود دارد.

در جراحی لثه نجات دندان‌ها هدف اصلی دندان‌پزشک است، اما ایجاد توازن در اثربخشی روش درمانی با هزینه آن می‌تواند به تعیین حالت مناسب جهت حل مشکل بیمار کمک کند. در این حالت فرد ممکن است از سطح سلامتی کافی برای عمل لثه برخوردار نباشد و این مسائل نیز می‌تواند عامل‌های تعیین‌کننده در انتخاب روش درمانی جراحی لثه باشد.

در ادامه تمام جوانب جراحی لثه را به یکدیگر بررسی می‌کنیم پس با ما همراه باشید.

انواع بیماری لثه

عمل لثه برای درمان برخی بیماری‌های مرتبط با لثه انجام می‌شود. بیماری‌هایی مانند گینوییت و پریودنتیت نیازمند عمل جراحی لثه هستند.

برای مطالعه ادامه مقاله جراحی لثه به سایت شاهکار دنتال کلینیک دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید.

واترپیک یا نخ دندان: مزایا و معایب

آیا واترپیک با نخ دندان اصلا فرقی دارند؟

​​​​​​​هیچ چیزی بهتر از داشتن یک لبخند زیبا نیست. اما مراقبت از دندان‌ و لثه ها فقط برای زیبایی ظاهری نیست. عدم رعایت بهداشت دهان می‌تواند موجب پوسیدگی، از دست دادن دندان و بیماری لثه شود. ​

بیماری های لثه می‌توانند سلامت قلب را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین باکتری‌های بیماری لثه می‌توانند از طریق جریان خون به جنین رسیده و باعث تولد زود هنگام یا وزن کم نوزاد در زمان تولد شوند. ​

با اینکه حداقل دو بار مسواک زدن در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید شروع خوبی است اما مسواک زدن منظم برای تمیز کردن ذرات غذا، پلاک و باکتری‌ها از بین دندان‌ها کافی نیست. ​

زیرا موهای مسواک، برای تمیز کردن فضاهای تنگ بین دندان ها به اندازه ی کافی باریک نیستند. به همین دلیل، دلیل روش های تمیز کردن فاصله ی مابین دندان ها، مانند نخ دندان، توسط انجمن دندان‌پزشکی آمریکا توصیه می‌شود. ​

اما کدام یک از روش ها، برای تمیز کردن بین دندان‌ها بهتر است: نخ دندان یا واترپیک؟ مشورت با دندان‌پزشک همیشه ایده خوبی است. ​

مشورت با دندان پزشک به شناسایی تفاوت‌ها و شباهت‌ها، و انتخاب بهترین این دو روش کمک می کند. برای گرفتن تصمیم مناسب لازم است که توانایی ها و محدودیت های هر یک از این دو روش را بدانید. ​

برای مطالعه ادامه مقاله واترپیک یا نخ دندان: مزایا و معایب به سایت شاهکار دنتال مرکز دندانپزشکی برتر مراجعه کنید.