کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

تخصص دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی

دندانپزشکی زیبایی یکی از شاخه‌های دندانپزشکی است که به معنای واقعی تلفیقی از هنر و علم است؛ زیرا در این شاخه، دندان‌پزشک سعی می‌کند در کنار کلیه کارهای درمانی که برای بیماران خود انجام می‌دهد، زیبایی دندان‌ها را نیز در نظر بگیرد و ظاهر دندان را نیز بهبود بخشد. هر گونه اقداماتی که در جهت بهتر شدن ظاهر دندان‌ها، کام و لثه انجام می‌شود، همگی در این حوزه هستند. استفاده از روش‌های زیبایی دندان باعث می‌شود تا شما لبخندی جذاب و زیبا داشته باشید و اعتماد به‌ نفس شما نیز بیشتر شود.

 روش های دندانپزشکی زیبایی

به طور کلی تخصص دندانپزشکی زیبایی خدمات زیر را به بیماران ارائه می دهد:

  1. لمینت
  2. کامپوزیت 
  3. بلیچینگ 
  4. باندینگ یا پیوند دندان 
  5. سفید کردن دندان 
  6. ...

برای مطاله ادامه مقاله دندانپزشکی زیبایی به سایت شاهکار دنتال مراجعه کنید.

آیا به عصب کشی نیاز دارید؟ هفت علامت گویا

آیا به عصب کشی نیاز دارید؟ هفت علامت گویا

عصب کشی نام پروسه‌ای در دندانپزشکی است که پوسیدگی پالپ و ریشه‌ی دندان را پاک می‌کند. دندان شما یک لایه از مینا در خارجی‌ترین سطح خود، لایه‌ای از دنتین در داخل و یک هسته‌ی داخلی نرم دارد که به درون ریشه که در داخل استخوان فک شما قرار دارد، گسترش می‌یابد. هسته حاوی پالپ دندان است که از اعصاب ، رگ‌های خونی و بافت همبند تشکیل شده است. وقتی پوسیدگی دندان وارد هسته‌ی نرم می‌شود. پالپ می‌تواند ملتهب یا آلوده یا حتی نکروزه (مرده) شود. برای پاکسازی پوسیدگی به عصب کشی نیاز است.

بنابراین ، چگونه می‌توان فهمید که به عصب کشی نیاز دارید؟ آیا علائم گویایی وجود دارد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائمی که نشان می‌دهد شما نیاز به عصب کشی دارید، به مطالعه ادامه دهید.


عصب کشی چیست؟

عصب کشی پروسه ایست که در آن با برداشتن پوسیدگی، دندان پوسیده را حفظ می‌کند.

اقدامات دندان پزشک در حین عصب کشی شامل موارد زیر است:

  • خارج کردن باکتری و پوسیدگی از پالپ، ریشه و عصب دندان.
  • عفونت زدایی کردن محل پوسیدگی با آنتی بیوتیک
  • پر کردن ریشه‌های خالی
  • بستن محل عفونت جهت جلوگیری از عفونت‌ها آتی

عصب کشی می‌تواند توسط دندان پزشک عمومی یا متخصص دندان پزشکی تحت عنوان «اندودنتیست» انجام شود.

عصب کشی ریشه دندان طبیعی شما را در جای خود نگه می‌دارد و همزمان از پوسیدگی‌های بیشتر جلوگیری می‌کند اما باعث شکننده شدن دندان می‌شود. به همین علت است که دندانی که عصب کشی شده است اغلب با یک روکش (تاج) پوشیده می‌شود.

برای مطالعه ادامه مقاله عصب کشی به سایت شاهکار دنتال مراجعه کنید.

مراقبت بعد از کامپوزیت دندان

مراقبت بعد از کامپوزیت دندان

یکی از بهترین درمان ها برای شکستگی یا ترک خوردگی دندان ، کامپوزیت دندان است.کامپوزیت دندان در واقع لایه های از جنس مواد کامپوزیتی همرنگ دندان می باشند که با قرار گرفتن دستان هنرمندانه دندانپزشک متخصص زیبایی بر روی دندان ها می تواند موجب زیبا سازی لبخند شوند.این نوع مواد طوری روی دندان قرار می گیرند که موجب اصلاح شکل و رنگ دندان می شوند و با ایجاد رنگ زیبا و درخشنده بر روی دندان ها جلوه خاصی به لبخند می بخشند. برای پایداری کامپوزیت باید از آن مراقبت کرد. در راستای این ما مطلبی تحت عنوان مراقبت بعد از کامپوزیت دندان تهیه و منتشر کردیم تا شما بتوانید نکات آن را مطالعه و استفاده کنید.

مسواک زدن روزانه دندان‌ها 

به جز چند نکته‌ی خاص، باید همانند مراقب‌هایی که با مسواک زدن و نخ دندان برای دندان‌هایتان انجام می‌دهید، مراقب ونیرهای کامپوزیتی باشید.هدف از این مراقبت‌ها، از بین بردن پلاک و جرم، لایه های چسبنده نرم ایجاد شده از بزاق، ذرات مواد غذایی و باکتری‌هایی است که به دندان شما می‌چسبد. باکتری‌های موجود در پلاک‌ها، اسیدهایی را داخل دهان تولید می‌کنند که به مینای دندان حمله می‌کنند و باعث ایجاد حفره در دندان‌ها می‌شوند. پلاک همچنین باعث ایجاد عفونت و التهاب لثه می‌شود و اگر برای مدتی طولانی روی دندان‌ها باقی بماند، تبدیل به جرم دندان می‌شود. جرم دندان می‌تواند باعث بیماری پریودنتال (لثه) شود و نمی‌توان دیگر آن را از بین برد، مگر آنکه توسط یک متخصص دندان‌پزشک برداشته شود. برای جلوگیری از این مشکل، انتخاب خمیردندان مناسب مهم است.

برای مطالعه ادامه مقاله مراقبت از کامپوزیت دندان به سایت شاهکار دنتال مراجعه کنید.

نکاتی برای سفید کردن دندان‌ها در خانه

نکاتی برای سفید کردن دندان‌ها در خانه

داشتن لبخند زیبا با دندان‌هایی سفید آرزوی هر فردی است که تحقق آن در خانه کار چندان ساده‌ای نیست. برای این امر محصولات متنوع زیادی وجود دارد از جمله خمیر دندان، آدامس، ژل و نوارهای مخصوص.

به پیشنهاد انجمن دندان پزشکان آمریکا، اگر برای سفید کردن دندان‌های خود راه‌های خانگی را به هر دلیلی ترجیح می‌دهید ، ابتدا حتماً با دندان پزشک خود مشورت کنید مخصوصاً اگر یکی از شرایط زیر را دارید:

  • دندان‌های حساس
  • ‏دندان ترمیمی
  • ‏داشتن یک دندان سیاه شده و یا لکه‌های بسیار تیره بر روی دندان‌های خود
  • ‏داشتن دندان‌های پر شده

در ادامه یک راهنما برای شما تهیه شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا دندان‌هایی به سفیدی و درخشندگی مروارید داشته باشید.

برای مطالعه ادامه مقاله سفید کردن دندان ها در خانه به سایت شاهکار دنتال مراجعه کنید.

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان 

کامپوزیت دندان از ترکیب چند مواد که بر اثر ترکیبات شیمیای ذره ای به نام فیلر که استحکام بالا دارد درست می شود. در واقع کامپوزیت دندان  یک ترکیب خمیری است که بر اثر تابش نور یووی در طول موج خاص سفت و سخت می شود. بعد این که کامپوزیت سفت شد به وسیله پولیش به آن فرم و شکل مناسب می دهند و این شکل و فرم بستگی به سلیقه ی بیمار دارد که بخواهد به شکلی در بیاید. کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد در این راستا ما مطلبی تحت عنوان انواع کامپوزیت دندان آماده و منتشر کردیم تا شما بتوانید با بررسی انواع آن ، انتخاب خود را انجام دهید.

انواع کامپوزیت ها از نظر سایز آن ها

کامپوزیت ماکروفیل یا درشت دانه:

کامپوزیت های درشت دانه اولین نوع از مواد کامپوزیتی بودند که در دهه های قبل وارد دنیای متریال های دندانپزشکی شدند. ماکروفیل ها از ذرات 10 میکرومتری تا 50 میکرومتری ساخته شده اند. این ذرات به نسبت کامپوزیت های امروزی بسیار بزرگ محسوب می شدند. البته درشتی این ذرات سبب مقاومت بیشتر مواد می شد اما پولیش دندان را در فرآیند درمان برای دندانپزشک سخت می کرد.

علاوه براین درشتی ذرات، زیبایی ظاهری دندان را تحت تاثیر قرار می داد و حتی گاهی با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده بود. امروزه ماکروفیل ها دیگر از دور خارج شده و مورد استفاده قرار نمی گیرند.

برای مطالعه ادامه مقاله انواع کامپوزیت دندان به سایت شاهکار دنتال مراجعه کنید.