کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

جرم دندان چیست و چرا باید جرم گیری دندان کنیم؟

جرم گیری دندان چیست ؟

جرم در واقع رسوبی است که روی دندان‌ها و لثه تشکیل شده و نه ‌تنها باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود بلکه رنگ و سلامت دندان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند به پوسیدگی آنها و بروز بیماری‌های لثه منجر شود. البته افرادی که زیاد چای و قهوه مصرف می‌کنند و سیگار می‌کشند زودتر دچار جرم دندان خواهند شد.

پس به نوعی باید جرم دندان‌ها را از بین برد که در مراحل اولیه این پلاک‌ها براحتی با مسواک‌زدن و نخ‌ دندان کشیدن قابل پاک شدن هستند، اما به مرور زمان به لایه‌ای سخت تبدیل می‌شود که نیاز به مداخلات درمانی دارد؛ یعنی این‌که برای از بین بردن جرم باید به دندانپزشک مراجعه کنیم تا عمل جرم گیری دندان را انجام دهیم.

جرم دندان در کدام قسمت‌ها وجود دارد؟

جرم دندان در بخش‌هایی که مسواک کمتر به آن می‌رسد و تمیز کردن آن بخش‌ها سخت‌تر است، بیشتر تشکیل می‌شود. در امتداد لثه و بخش‌هایی از دندان که پر شده‌اند معمولاً جرم‌های دندانی تشکیل می‌شوند.

حتی اگر به خوبی بهداشت دهان را هم رعایت کنید، باز هم دندان‌هایتان به جرم گیری نیاز خواهند داشت چرا که باکتری‌ها همیشه مهمان دهان و دندان‌های ما هستند.

اگر از جرم گیری دندان‌ها غافل شوید، تنها به دندان‌هایتان آسیب نمی‌زنید. عدم جرم گیری باعث ایجاد بیماری‌های لثه نیز خواهد شد. پس جرم‌گیری دندان‌ها را مهم بدانید.

برای مطالعه ادامه مقاله جرم گیری دندان به سایت دکتر بنفشه ایزدی مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد