کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

علت های بوی بد دهان

علت های بوی بد دهان

تا حالا شده از بوی بد دهان خود رنچ برید یا موجب نارضایتی دیگران از خود شده باشید؟ معمولا برای همه ی ما ها این اتفاق یک بار افتاده است به هر دلیلی. درست است بوی بد دهان می تواند دلایل زیادی داشته باشد و ما در این مقاله تمام دلایل احتمالی آن را جمع آوری کرده ایم.

بهداشت ضعیف دهان و دندان

به طور معمول باکتری‌ها ذرات مواد غذایی که در دندان یا دهان شما به دام افتاده است را تجزیه می‌کنند. ترکیبی از باکتری‌ها و ذرات ریز مواد غذایی در دهان شما، بوی نامطبوع و زننده‌ای ایجاد می‌کند. مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به طور مرتب، غذای به دام افتاده در لابلای دندان ها را قبل از فعالیت باکتری ها و پوسیدگی دندان از بین میبرد.

مسواک زدن همچنین پلاک دندان که ماده چسبنده‌ای است که روی دندان های شما ایجاد می‌شود و باعث بد بو شدن دهان شما میشود را از بین میبرد. ایجاد پلاک می تواند باعث ایجاد حفره و بیماری پریودنتال و لثه شود. اگر به طور منظم و مرتب مسواک نزنید و یا به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت ندهید، بارها و بارها هالیتوز را تجربه کرده اید و خواهید کرد.

علت های بوی بد دهان

بهداشت ضعیف دهان و دندان مخصوصا در کسانی که تحت درمان ارتودنسی قرار دارند میتواند به شدت بوی دهان را تحت تاثیر قرار دهد. زیرا با وجود دستگاه های ارتودنسی ثابت سخت میتواند دندان ها را تمیز کرد. در خصوص ایمپلنت دندان، بریج و سایر دستگاه های دندانپزشکی نیز این امر صادق است. اگر تحت ارتودنسی هستید و یا ایمپلنت و بریج و خلاصه هر روش جایگزین دندانی دارید حتما بیشتر از پیش به بهداشت دهان و دندان خود رسیدگی کنید.

بوی بد دهان به علت خشکی دهان

اگر غدد بزاقی شما مقادیر کافی بزاق تولید و ترشح نکنند، دهان شما خشک می‌شود و از رطوبتش کاسته می‌شود. بزاق معمولا به تمیز نگه داشتن دهان کمک می کند و شدت بو را کاهش می‌دهد. در شرایط زیر دهان خشک میشود و دچار هالیتوز خواهید شد:

  • بروز مشکل اساسی برای غدد بزاقی
  • خوابیدن با دهان باز
  • مصرف برخی دارو ها
  • مصرف برخی میوه ها و مواد غذایی

برای مطالعه ادامه مقاله بوی بد دهان به سایت شاهکار دنتال کلینیک دندانپزشکی دکتر بنفشه ایزدی مراجعه نمایید.

10 باور نادرست در مراقبت از دندان ها

10 باور نادرست در مراقبت از دندان ها

​​​​​​​​در روش های مراقبت از دندان ها، باور های نادرست بسیاری وجود دارند. در حالی که تنها با صرف چند دقیقه در روز، میتوان به خوبی از دندان ها حفاظت کرد، ولی برخی باور های اشتباه، میتواند تبعات برگشت ناپذیری برای دندان های شما داشته باشند. برخی از این باور ها عبارتند از:

باور نادرست 1: هر چه محکم تر مسواک بزنید، دندان‌ها تمیزتر میشوند.

​​​​​​​​حقیقت: برخلاف آنچه تصور میشود، محکم مسواک زدن یا استقاده از مسواک های ساینده، می‌تواند با از بین بردن بخشی از مینای دندان که در برابر حفرات و پوسیدگی از آن محافظت می‌کند، به دندان‌های شما آسیب برساند. در حالی که بسیاری افراد فکر میکنند با این کار دندان هایشان تمیزتر میشود، اما واقعیت این است که با اینکار تنها به مینا و حتی لثه های خود آسیب میزنید.

برای مطالعه ادامه مقاله باور نادرست در مراقبت از دندان ها به سایت شاهکار دنتال کلینیک پزشکی دکتر بنفشه ایزدی مراجعه نمایید.

عفونت لثه باعث بیماری قلبی می شود؟

عفونت لثه چیست؟

قبل از پاسخ به سوال آیا عفونت لثه باعث بیماری قلبی می شود؟  بهتر است کمی آشنایی با عفونت لثه داشته باشیم.

عفونت لثه به معنای وجود هرگونه چرک و التهاب در بافت لثه می ‌باشد و معمولاً با بروز درد و تورم لثه ‌ها همراه است. این بیماری به دلیل فعال شدن سیستم ایمنی مخاطی دهان و پاسخ آن به عوامل عفونی مختلف ایجاد می‌شود و با متورم کردن لثه و پر خون کردن آن موجب بروز ناراحتی ‌ها و علائم اولیه بیماری در مبتلایان می‌ شود.

عفونت لثه

عفونت لثه باعث بیماری قلبی می شود؟

بیماری قلبی

بیماری‌های قلبی طیف وسیعی از انواع مختلف مشکلات قلب و عروقی را در بر می‌گیرند که عبارتند از:

  • «آریتمی» (Arrhythmia): ناهنجاری ریتم تپش قلب
  • «آترواسکلروز» (Atherosclerosis): سخت شدن دیواره سرخرگ‌ها
  • «کاردیومیوپاتی» (Cardiomyopathy): ضعف ماهیچه‌های قلبی
  • «نقایص مادرزادی قلب» (Congenital Heart Defects): طیفی از بیماری‌های قلبی ایجاد شده در دوران جنینی
  • «بیماری عروق کرونر» (CAD): ایجاد پلاک در عروق قلب است و برخی اوقات بیماری قلبی ایسکمیک نامیده می‌شود.
  • عفونت‌های قلبی: بر اثر باکتری‌ها، ویروس‌ها یا انگل‌ها

در ادامه به ارتباط بین دهان و قلب خواهیم پرداخت پس با ما تا انتهای متن همراه باشید.

عفونت لثه باعث بیماری قلبی می شود؟

 بنابر شواهدی که اخیراً در مورد ارتباط مابین سلامت دهان و دندان و بیماری‌های قلبی به دست آمده؛ بیمار با لثه‌ی عفونی (در مرحله متوسط یا پیشرفته) بیشتر از فردی با لثه‌ و دندان‌های کاملاً سالم در معرض بیماری‌های قلبی و سکته خواهد بود.

باکتری حاصل از عفونت لثه از داخل دهان به سیستم گردش خونی که در میان بافت لثه است می رود. این باکتریها مانند باکتریهایی است که در پلاکهای داخل عروقی است . باکتری های دهان به پلاکهای سیستم گردش خون می چسبند و در شکل گیری پلاک های داخل عروقی و لخته شدن خون مشارکت می نمایند .

مطالعات نشان داده ۲۵٪ افرادی که بیماری لثه دارند بیماری قلبی هم دارند و این مسئله بیشتر در مردان زیر ۵۰ سال شایع است.

برای مطالعه ادامه مقاله عفونت لثه به سایت شاهکار دنتال دکتر بنفشه ایزدی مراجعه کنید.

استفاده از خمیر دندان جرم گیر مفید است

 استفاده از خمیر دندان جرم گیر مفید است

اگر جرم با مسواک و خمیر دندان پاک نشد برای پاک کردن آن بایستی از دندانپزشکان کمک گرفت، ضمناً خمیر دندان‌هایی که به عنوان ضد جرم معرفی شده‌اند دارای مقادیر زیادی از مواد ساینده بوده و فقط رنگ و لکه‌های رسوب نموده بر دندان را که Stain (رنگ) نام دارد، تمیز می‌کنند و استفاده همیشگی از آنها توصیه نمی‌گردد.

این خمیر دندان‌ها، به علت دارا بودن مواد ساینده زیاد، ایجاد خراشهای بسیار ظریف بر سطح دندان‌ها نموده و زمینه را برای تجمع و چسبندگی بیشتر پلاک میکروبی فراهم می‌آورند.

اما اگر اصرار به استفاده از خمیر دندان جرم گیر دارید، ما لیستی از بهترین خمیر دندان های مناسب برای جرم گیری را تهیه و در این مقاله قرار داده ایم تا شما بتوانید حداقل از بهترین کیفیت ها برخوردار شوید.

خمیر دندان جرم گیر سیگنال

یکی از گزینه هایی که می تواند عنوان بهترین خمیر دندان جرم گیر را به خود اختصاص بدهد، خمیر دندان سیگنال است. خمیر دندان جرم گیر سیگنال تنها یکی از محصولات شرکت سیگنال است.

این شرکت علاوه بر خمیر دندان جرم گیر، برای محافظت دهان و دندان ها، محصولاتی مانند خمیر دندان مناسب دندان های حساس، تقویت مینای دندان، سفید کننده و خمیر دندان از بین برنده پوسیدگی و چند نمونه محصول محافظتی دیگر را به بازار محصولات بهداشتی ارائه نموده است.

این محصول در یک تیوپ 75 میلی لیتری تهیه شده است و ویژگی هایی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

برای مطالعه ادامه مقاله خمیر دندان جرم گیر به سایت شاهکار دنتال کلینیک دندانپزشکی زیبایی مراجعه کنید.

جرم دندان چیست و چرا باید جرم گیری دندان کنیم؟

جرم گیری دندان چیست ؟

جرم در واقع رسوبی است که روی دندان‌ها و لثه تشکیل شده و نه ‌تنها باعث ایجاد بوی بد دهان می‌شود بلکه رنگ و سلامت دندان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند به پوسیدگی آنها و بروز بیماری‌های لثه منجر شود. البته افرادی که زیاد چای و قهوه مصرف می‌کنند و سیگار می‌کشند زودتر دچار جرم دندان خواهند شد.

پس به نوعی باید جرم دندان‌ها را از بین برد که در مراحل اولیه این پلاک‌ها براحتی با مسواک‌زدن و نخ‌ دندان کشیدن قابل پاک شدن هستند، اما به مرور زمان به لایه‌ای سخت تبدیل می‌شود که نیاز به مداخلات درمانی دارد؛ یعنی این‌که برای از بین بردن جرم باید به دندانپزشک مراجعه کنیم تا عمل جرم گیری دندان را انجام دهیم.

جرم دندان در کدام قسمت‌ها وجود دارد؟

جرم دندان در بخش‌هایی که مسواک کمتر به آن می‌رسد و تمیز کردن آن بخش‌ها سخت‌تر است، بیشتر تشکیل می‌شود. در امتداد لثه و بخش‌هایی از دندان که پر شده‌اند معمولاً جرم‌های دندانی تشکیل می‌شوند.

حتی اگر به خوبی بهداشت دهان را هم رعایت کنید، باز هم دندان‌هایتان به جرم گیری نیاز خواهند داشت چرا که باکتری‌ها همیشه مهمان دهان و دندان‌های ما هستند.

اگر از جرم گیری دندان‌ها غافل شوید، تنها به دندان‌هایتان آسیب نمی‌زنید. عدم جرم گیری باعث ایجاد بیماری‌های لثه نیز خواهد شد. پس جرم‌گیری دندان‌ها را مهم بدانید.

برای مطالعه ادامه مقاله جرم گیری دندان به سایت دکتر بنفشه ایزدی مراجعه نمایید.