کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

انواع کامپوزیت دندان

انواع کامپوزیت دندان 

کامپوزیت دندان از ترکیب چند مواد که بر اثر ترکیبات شیمیای ذره ای به نام فیلر که استحکام بالا دارد درست می شود. در واقع کامپوزیت دندان  یک ترکیب خمیری است که بر اثر تابش نور یووی در طول موج خاص سفت و سخت می شود. بعد این که کامپوزیت سفت شد به وسیله پولیش به آن فرم و شکل مناسب می دهند و این شکل و فرم بستگی به سلیقه ی بیمار دارد که بخواهد به شکلی در بیاید. کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد در این راستا ما مطلبی تحت عنوان انواع کامپوزیت دندان آماده و منتشر کردیم تا شما بتوانید با بررسی انواع آن ، انتخاب خود را انجام دهید.

انواع کامپوزیت ها از نظر سایز آن ها

کامپوزیت ماکروفیل یا درشت دانه:

کامپوزیت های درشت دانه اولین نوع از مواد کامپوزیتی بودند که در دهه های قبل وارد دنیای متریال های دندانپزشکی شدند. ماکروفیل ها از ذرات 10 میکرومتری تا 50 میکرومتری ساخته شده اند. این ذرات به نسبت کامپوزیت های امروزی بسیار بزرگ محسوب می شدند. البته درشتی این ذرات سبب مقاومت بیشتر مواد می شد اما پولیش دندان را در فرآیند درمان برای دندانپزشک سخت می کرد.

علاوه براین درشتی ذرات، زیبایی ظاهری دندان را تحت تاثیر قرار می داد و حتی گاهی با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده بود. امروزه ماکروفیل ها دیگر از دور خارج شده و مورد استفاده قرار نمی گیرند.

برای مطالعه ادامه مقاله انواع کامپوزیت دندان به سایت شاهکار دنتال مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد