کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

آیا ارتودنسی عوارض دارد؟

آیا ارتودنسی عوارض دارد؟

مروارید های سفید و محکم دهان همیشه زیبا نیستند و در برخی افراد دچار اختلالات و ناهنجاری هایی می باشد.ارتودنسی دندان یکی از درمان های امروزی برای ناهنجاری دندان ها است که مانند هر درمان پزشکی دیگری می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. در این مقاله ما قصد داریم به طور اختصاصی تمام عوارض ارتودنسی و عوارض ارتودنسی نامرئی را بررسی کنیم.

ارتودنسی دندان

اصطلاح ارتودنسی برگرفته از دو واژه لاتین ” ارتو”  به معنای راست و کلمه مشتق ” ادوس” به معنای دندان، به روشی اطلاق می­شود که هدف آن راست و مرتب نمودن دندان هایی است که در اثر عوامل گوناگونی نظیر ناهنجاری­های فکی و دندانی، به صورت غیر منظم رشد کرده اند.

اختلال در دندان­ها و فک بیماران، زمینه ساز مشکلاتی همچون ظاهر و لبخند نازیبا و عوارض گوناگون است و همین مشکلات سبب کاهش شدید اعتماد به نفس بیمار و آسیب به سلامت فردی بیمار می گردد. دندانپزشکان بعد از گذراندن دوره تخصصی ارتودنسی مجاز به انجام درمان ارتودنسی می باشند. یک متخصص ارتودنسی ماهر درمان ارتودنسی بیماران را بدون هیچگونه عارضه ای به پایان می رساند و سلامت و زیبایی را برای بیماران به ارمغان می آورد.

عوارض ارتودنسی

در ادامه هر کدام از عوارض ارتودنسی که احتمال دارد بعد از انجام آن رخ دهد را معرفی و مورد بررسی قرار می دهیم.

 درد و ناراحتی:

مساله درد ارتودنسی و ناراحتی ناشی از آن واقعا آنطورها هم که میگویند صحت ندارد. ما منکر درد به عنوان یکی از عوارض ارتودنسی دندان نیستیم. اما بهتر است به آن عارضه نگوییم زیرا درد بسیار مختصر است و از همه مهمتر موقتی است. این درد به راحتی توجیه دارد.

اصلا همین الان خودتان امتحان کنید. با انگشت به یکی از دندان های خودتان مختصر فشاری وارد کنید. سعی کنید کم کم فشار را بیشتر کنید. کمی درد دارد نه؟ این طبیعی است. زیرا دندان های شما در حالت طبیعی ثابت هستند و به کمک ربات ها و ساختارهایی به لثه و استخوان متصل شده اند. این ساختارها مانع از جابجایی دندان میشوند و وقتی کش می آیند و یا تحریک میشوند ...

برای مطالعه ادامه مقاله " آیا ارتودنسی عوارض دارد؟ " به سایت شاهکار دنتال مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد