کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

ارتودنسی شفاف بهتر است یا معمولی؟

ارتودنسی شفاف بهتر است یا معمولی؟

دندان ها از جمله عوامل مهم در زیبایی ظاهر است اما افرادی از همان کودکی دچار ناهنجاری های دندانی هستند که حتی بر روی سلامت دندان ها تاثیر می گذارد.درمان هایی از جمله ارتودنسی برای این بیماران وجود دارند که امروزه به دو روش می تواند صورت گیرد:

  1. ارتودنسی معمولی یا فلزی(ثابت،بریس)
  2. ارتودنسی شفاف یا نامرئی(متحرک،اینویزیلاین ها)

برای بسیاری از مراجعه کنندگان سوال است که کدام یک روش بهتری برای ارتودنسی دندان است؟ در خصوص پاسخ به این سوال ما مطلبی تهیه و منتشر کردیم و در آن هر کدام از دو روش ارتودنسی را بررسی و مقایسه کردیم تا شما بتوانید با مطالعه آن روش بهتر را در خصوص خود انتخاب کنید‌.

ارتودنسی معمولی یا فلزی چیست؟

دندان ها از جمله عوامل مهم در زیبایی ظاهر است اما افرادی از همان کودکی دچار ناهنجاری های دندانی هستند که حتی بر روی سلامت دندان ها تاثیر می گذارد.درمان هایی از جمله ارتودنسی برای این بیماران وجود دارند. برخی از افراد تصور میکنند که این روش درمانی تنها برای کودکان قابل انجام است در حالی که ارتودنسی بزرگسالان میتواند در هر سنی زیبایی رو به شما بازگرداند. کاربرد ارتودنسی را بیشتر می توان در تصحیح مال اکلوژن (یا همان جفت شدن و ظاهر نادرست دندان ها) دانست که می تواند ناشی از دلایل مختلفی از جمله موقعیت نادرست دندان ها در کنار هم و یا دو فک در فرد باشد.

به طور کلی همچنین می توان گفت درمان ارتودنسی بزرگسالان می تواند علاوه بر تصحیح موقعیت دندان ها، تغییر الگو و جهت آن ها، برای اصلاح فک ها نیز استفاده شود اما تمرکز آن بر روی عامل اول است.

در این روش درمانی متخصص ارتودنسی با استفاده از براکت و سیم ها می تواند در طول مدت زمان خاصی، به مرور جای دندان ها را اصلاح کند.

برای مطالعه ادامه مقاله مقایسه ارتودنسی شفاف و معمولی به سایت شاهکار دنتال مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد