کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

کلینیک دندانپزشکی شاهکار

کلینیک دندانپزشکی شاهکار تحت نظارت دکتر بنفشه ایزدی در خدمت شما عزیزان میباشد.

چه عواملی باعث پوسیدگی دندان می‌شود؟

چه عواملی باعث پوسیدگی دندان می‌شود؟

حفره‌های دندانی یا پوسیدگی دندان، سوراخ‌های ریزی در سطح سخت دندان‌ها است. این مواد توسط باکتری‌های سطح دندان ایجاد می‌شوند و از قند اسید ایجاد می‌کنند. متداول‌ترین عامل پوسیدگی دندان، باکتری معروف به استرپتوکوک موتانس است.

این باکتری‌ها یک فیلم چسبناک تشکیل می‌دهند که به پلاک معروف است. اسیدهای موجود در پلاک مواد معدنی را از مینای دندان شما پاک می‌کند. مینا پوشش دندان‌هاست که بیشتر از کلسیم و فسفات ساخته شده است. این فرسایش باعث ایجاد سوراخهای ریزی در مینای دندان می‌شود. هنگامی که آسیب اسید به لایه عاج زیر مینای دندان گسترش می‌یابد، حفره دندانی یا پوسیدگی ایجاد می‌شود.

جلوگیری و درمان پوسیدگی دندان در خانه

مطالعه‌ای که در دهه 1930 انجام شده است نشان می‌دهد که پوسیدگی دندان به دلیل کمبود ویتامین D در رژیم غذایی ایجاد می‌شوند. در این مطالعه، کودکانی که ویتامین D را به رژیم غذایی خود اضافه کردند، کاهش پوسیدگی در دندان را نشان دادند. با این حال، کسانی که ویتامین D اضافه کردند و همزمان محصولات دانه‌ای (غلات و حبوبات) را از رژیم غذایی خود حذف کردند، بهترین نتیجه را نشان دادند.. این موضوع احتمالاً به این دلیل است که دانه‌ها می‌توانند به دندان بچسبند و مشکلاتی را ایجاد کنند.

بنابراین تحقیق قدیمی، عدم دریافت کافی ویتامین D ممکن است دندان را در معرض پوسیدگی قرار دهد، اما اکنون می‌فهمیم که این تنها بخشی از معما است. سایر عوامل خطر ایجاد پوسیدگی دندان عبارتند از: ...

برای مطالعه ادامه مقاله پوسیدگی دندان به سایت شاهکار دنتال مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد